KLAUZULA INFORMACYJNA DLA PACJENTA
Od 25 maja 2018r. ma zastosowanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych. Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016), zwane dalej RODO informujemy, iż:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Przychodnia Opieki Stomatologicznej EKO –MED M. Pitera, adres: Aleja Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 3, 22- 100 Chełm; adres e-mail: biuro.ekomed@wp.pl , numer telefonu: 825643074.
- Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Przychodni można kontaktować się poprzez adres mail: biuro.ekomed@wp.pl
- Głównym celem zbierania Państwa danych osobowych jest świadczenie usług medycznych. Podanie danych jest konieczne do stworzenia i uzupełniania dokumentacji medycznej. Dokumentacja ta jest wymagana przepisami prawa i niezbędna do przeprowadzenia procesu leczenia.
- Dane osobowe takie jak: imię i nazwisko, data urodzenia, pesel, adres zamieszkania, nr telefonu przetwarzane są:
na podst. art. 6 ust.1 lit. c RODO w zakresie niezbędnym:
- dla prawidłowej realizacji usługi m.in. rezerwacji terminu, przekazania przypomnienia o terminie wizyty, przekazania informacji o odwołaniu terminu wizyty, wystawienia recept/skierowań, rozpatrywania skarg i reklamacji;
- dla archiwizowania oświadczeń, w których upoważnione są osoby do dostępu do Państwa dokumentacji medycznej oraz udzielania im informacji o stanie zdrowia.
- in. do wystawiania paragonów i faktur, prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej (licząc od początku roku następującego po roku, w którym została wykonane świadczenie medyczne):
- – 20 lat dla dokumentacji medycznej,
- – 10 lat dla zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta,
- – 5 lat dla skierowań na badania lub zleceń lekarza.
- Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
- Dane udostępnione przez Państwa nie będą zautomatyzowane ani nie będą podlegały profilowaniu.
- Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
- Dane osobowe przetwarzane są w sposób zapewniający ich odpowiednie bezpieczeństwo, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.